Wees proactief in je customer service

Wees proactief in je customer service

Proactief met je klanten omgaan betekent: problemen in de kiem smoren. En zorgen dat je klanten geen gedoe ervaren als ze met jou en je bedrijf te maken hebben. Proactieve klantenzorg creëert klantentrouw. Wat je geeft, krijg je namelijk ook terug. Hierbij enkele voorbeelden van proactieve customer service:

  • Een waarschuwend sms’je van je telecomoperator bij netwerkonderhoud.
  • Een Whatsappbericht van je tandarts als reminder voor je afspraak.
  • Een e-mail van de energieleverancier dat je factuur bijna betaald moet worden.
  • Een telefoontje van je webbouwer om te horen of je nieuwe website naar behoren werkt.
  • Een check-up van je consultant over je vernieuwde bedrijfsprocessen.

 

Maakt niet uit wat voor dienst je bedrijf levert, het belangrijkste is dat je niet afwacht. Door op voorhand met je klant over eventuele problemen te communiceren – als het even kan via hun favoriete medium – schep je een band en win je vertrouwen.