Schep de juiste verwachtingen vanaf het begin (en overtref ze dan)

Schep de juiste verwachtingen vanaf het begin (en overtref ze dan)

Eerlijke communicatie met de klant is essentieel vanaf het eerste contact.
Een klant naar de mond praten om toch een contract af te sluiten, of onduidelijke afspraken maken rond een project; leidt alleen maar tot ontgoocheling. Aangezien klanten negatieve ervaringen veel langer onthouden dan positieve is dat het laatste wat je wilt.
Wat betekent dat concreet? Maak geen beloftes die je niet kan waarmaken. Beter nog: maak van “underpromise and overdeliver” je motto. Leg de verwachtingen van de klant een tikje lager dan wat je kan afleveren, zodat ze na levering aangenaam verrast zijn.

Hoe?
Zo bijvoorbeeld:

 

  • Vermeld op je website dat je binnen twee dagen op e-mailvragen antwoordt, ook al weet je dat je doorgaans diezelfde dag nog terugmailt.
  • Heb je een lead een offerte beloofd tegen woensdag? Zorg dat ze deze offerte al op maandag krijgen.

 

Simpel maar effectief.