Maak relevante en aantrekkelijke content

Maak relevante en aantrekkelijke content

Je wilt met relevante en aantrekkelijke content je klanten en prospects voorzien van kennis, informatie of ze de helpende hand bieden zonder direct jouw product of dienst aan te prijzen. Je biedt waardevolle informatie waarmee je hen helpt betere keuzes te maken of meer uit jouw product of dienst te halen. De strategische gedachte hierachter is dat wanneer je dit consistent en consequent doet, je ideale klant jouw bedrijf gaat zien als een betrouwbare bron van waardevolle informatie. Zo wek je vertrouwen, sympathie en gaan ze je als autoriteit zien. Dit resulteert in merkvoorkeur, -trouw en mond-tot-mond-reclame.

 De content piramide

De content piramide is een handige richtlijn om te kijken welke content effect heeft als jij ‘thougt leader’ (autoriteit) wilt zijn. Zorg dat je een expert bent in je vakgebied, een autoriteit. Deel van die deskundigheid contentwaardige informatie die waarde toevoegt. Als je je weet te profileren als autoriteit stijgt automatisch je geloofwaardigheid. Dat doe je door deskundig en betrouwbaar te zijn. Kom afspraken na en bouw aan langdurige relaties.

 

Opdracht 10.

Geef antwoord op de volgende vragen:

  • In welke soorten content in het figuur herken jij jezelf en jouw bedrijf?
  • Welke content wil jij gaan delen?
  • Welke content is conversatiewaardig voor je bedrijf? Deel content die
  • relevant is en waarde toevoegt voor je doelgroep en klanten.
  • Bepaal ook via welk kanaal je je content het beste kunt delen wat betreft vindbaarheid en bereik.
  • Maak een planning om de gewenste content op elkaar af te stemmen en te bepalen via welk kanaal en op welk moment je deze gaat delen.

 

 

Zorg dat je keuzes aansluiten bij je conversatiestrategie en dat nieuwe technologieën een hulpmiddel zijn en geen doel op zich. Relevantie, actualiteit, omvang en momentum bepalen je succes op de digitale snelweg. Afhankelijk van je doelgroep en doel kan je ook kijken naar vermaak en gamen als digitale hulpmiddelen.

Je hebt nu de inzichten, doelen en strategie om de juiste content te maken en te delen. Hoe zorg je nu dat jouw bericht zich als een lopend vuurtje via de Social Media kanalen verspreidt? Dat doe je door content te maken die anderen willen delen.