Maak je klantwaardepropositie waar (bewijs het)

Maak je klantwaarde propositie waar (bewijs het)

Ondernemen gaat over mensen helpen en waarde toevoegen. Je helpt je klant doordat je hem/haar nieuw perspectief biedt, doordat je samen een oplossing creëert voor een probleem en een bijdrage levert aan zijn succes. Het is belangrijk dat jij alle vertrouwen hebt in je eigen product (dienst). Zorg dat dit klopt en dat je product een bijdrage levert aan het resultaat van je klant. Naast de kwaliteit van je product kijkt je klant ook naar je werkwijze, je presentatie en hoe je opereert in de markt. Je verkoopt niet een enkel product of dienst, maar steeds meer je gehele onderneming.

Als jij er in slaagt om mensen goed te helpen, door gewoon goed je werk te doen levert dit tevreden klanten op. En als ze heel enthousiast zijn, gaan zij zich gedragen als jouw fan en ambassadeur en zijn daarmee jouw beste vorm van reclame en acquisitie. Vraag gerust om die aanbeveling: tevreden klanten zijn graag bereid je die te geven.

Tip: Creëer fans en durf hen de ultieme vraag te stellen: wil je mij aanbevelen?

Opdracht 14.

Vraag binnen een week een klant om een aanbeveling. Dit kan een aanbeveling zijn voor op je website of een introductie bij een potentiële klant die ze jou of je product gunnen.