Het meten van het succes van je conversatiestrategie

Het meten van het succes van je conversatiestrategie

De realiteit is je meetmoment om te bepalen of je conversatiewaardig bent als bedrijf (ondernemer). Om te meten hoe succesvol je content- en conversatiestrategie zijn, geeft Van Belleghem aan om op 3 niveaus succesindicatoren in te bouwen:

  • Succesindicatoren met directe impact op de bedrijfsdoelstellingen
  • Succesindicatoren met directe impact op de marketingdoelstellingen
  • Succesindicatoren gelinkt aan de conversaties over je bedrijf

 

Afhankelijk van de omvang van je bedrijf, je ervaring met conversatie en de verschillende tools is het een keuze of en op welke manier je dit gaat meten.

Opdracht 9.

Eigenlijk is het geen keuze om niet te meten. Ga aan de slag met het volgende:

  • Welke content marketing metrics moet je meten om te weten of jouw strategie werkt?
  • Welke metrics geven het beste een indicatie van succes? (benut het hulpformulier)
  • Bepaal zelf of samen met je mensen op welke manier je succes gaat meten. Koppel ze aan de juiste doelen, meet en voer de verbeteringen door.

 

Tip:

In het hulpformulier: effectief meten van contentmarketing > www.s4u.me/14 zie je een gespecificeerde en theoretische toelichting over hoe je de effectiviteit van content marketing kunt meten.