Creëer eerst een multidisciplinair conversatieteam

Creëer eerst een multidisciplinair conversatieteam

Vorm een team met experts, binnen en buiten je bedrijf. Maak keuzes op basis van praktische haalbaarheid en je beschikbare budget. Zorg dat je ieders competentie (zie Stap 3 Competence) benut en bouw een sterk team. Vertrouw erop dat je mensen zich houden aan de gezamenlijk opgebouwde normen en waarden (bedrijfscultuur). Geef verantwoordelijkheid, vrijheid, ruimte en vertrouwen. Dat zijn de ingrediënten die zorgen voor verbinding, samenwerking en uiteindelijk het realiseren van je conversatiedoelen.

Samen met je medewerkers bepaal je of je conversatie succesvol verloopt of niet. Realiseer je dat een diversiteit aan inzichten noodzakelijk is, dat digitaal en offline twee verschillende disciplines zijn, dat het gaat om de juiste houding en een optimale afstemming van de verschillende mediakanalen.

Opdracht 7.

Vorm een team met experts, van binnen en eventueel aangevuld van buiten je bedrijf. Maak hierbij keuzes op basis van praktische haalbaarheid, je beschikbare budget en gekoppeld aan de doelen die je hebt vastgesteld in paragraaf 1.3.

Een volgende stap is het managen van de conversatie. Dit doe je door eerst te observeren, daarna te faciliteren en tenslotte te participeren in conversaties rondom je bedrijf, merk en product.