Conversatiestrategie en -doelen

Conversatiestrategie en -doelen

Het beschrijven van je conversatiedoelen is identiek aan het beschrijven van de doelen in Stap 2 Choices en in lijn met je droomdoel uit stap 1 Clarity. Dit is ook het vertrekpunt voor wat je wilt bereiken met een conversatiestrategie: wat is de bijdrage van je bedrijf? Als je dit zelf niet gaat vertellen of laten zien zal niemand het ervaren.

Opdracht 4

Beschrijf de conversatie strategie voor jouw bedrijf.

  • Beschrijf de conversatie doelen.
  • Benut figuur 1 om de kaders rondom de conversatie doelen te stellen en organiseer dit.
  • Beschrijf ook de competenties die nodig zijn om die doelen te realiseren.

 

Benut de inzichten, kennis en tips die je helpen om je bedrijf conversatiewaardig te maken in de huidige tijdsgeest. Ben je daarbij bewust van de snelheid van nieuwe digitale technieken, Social Media platforms en robotisering. Als je dit leest bestaat de kans dat het al achterhaald is. En ook bestaat de kans dat je toegang krijgt tot hulpmiddelen die voorheen niet beschikbaar of nog niet betaalbaar waren.

Dit maakt het nog belangrijker dat je vandaag begint te vertellen wie je bent, wat je bijdraagt aan ‘het leven van jouw klant’, de maatschappij en de wereld waarin we morgen willen leven. Start vanuit gedeelde waarden, creëer verbinding met je doelgroep en daarmee vergroot jij de kans dat mensen ambassadeurs voor je willen zijn en jouw verhaal gaan delen.