Bouw langdurige vertrouwensrelaties op

Bouw langdurige vertrouwensrelaties op

Een klant die je oprecht zijn vertrouwen schenkt, gaat meestal voor langere tijd met jou in zee. Daarom is het van levensbelang om met je klanten relaties op te bouwen die verder gaan dan de minimumvereisten van hun contract. Eerst en vooral doe je dat door de behoeften van je klant te begrijpen. Dit doe je door de juiste vragen te stellen en oprecht te luisteren. Maar ook door expertise op te bouwen over diens sector, inclusief de uitdagingen en kansen die in het verschiet liggen. Je klant wil aandacht, succes en vooruit, dat betekent dat jij dat ook wil. Bewijs dat: ga op zoek naar manieren waarop jij een glimlach bij je klant op het gezicht kunt toveren en toon aan welke rol jouw bedrijf speelt in het succes of oplossen van de problemen voor je klant. Daarvoor hoef je niet noodzakelijk elke week met elke klant in gesprek te gaan. Er bestaan ook ideeën die minder tijd van je vragen en haalbaar zijn, zoals een blog, een nieuwsbrief, het uitnodigen voor bijeenkomsten of events en tips of gerichte e-mailcampagnes.

Opdracht 16.

Bekijk en bespreek met je mensen hoe jullie investeren in duurzame relaties. Wat doen jullie nu al, wat gaat goed en wat kun je verbeteren?