Positioneringstrategie. Geef de juiste invulling aan je positionering

Positioneringstrategie. Geef de juiste invulling aan je positionering

Positioneren is een kwestie van lange adem. Richt je op de (potentiële) behoefte van je ideale klant, vertaal dit in een beeld, zorg dat dit landt en dat je klanten het geloven. Dit doe je door je positionering tot leven te brengen en door ervoor te zorgen dat deze ook gaat werken.

Opdracht 8.

Ga aan de slag met het geven van invulling aan je positionering.

  • Benoem de speerpunten voor het waarmaken en bewijzen van de gekozen “license to win”, merkbelofte en pay-off.
  • Werk de gekozen positioneringstrategie uit en maak een projectteam verantwoordelijk voor de bovengenoemde speerpunten. Zodat de juiste acties, zowel intern als extern worden uitgevoerd.
  • Ontwikkel samen met het management en de afdeling HR (personeelszaken) activiteiten voor het betrekken en motiveren van de medewerkers.
  • Ontwikkel een centrale communicatiestrategie, met -doelen en -doelgroepen.
  • Stel een briefing op voor het ontwikkelen van een overkoepelend creatief concept en de vertaling naar de juiste middelen. Benut de hulpformulieren uit opdracht 6.
  • Doe het zelf, organiseer goede opvolging of kies een goed reclame- bureau dat de essentie van je merkpositionering begrijpt en je helpt om relevante boodschappen en de juiste content voor je ideale klanten te ontwikkelen.

Positioneren en het creëren van merkvoorkeur is een specialisme. Organiseer dit in je bedrijf en/of schakel experts in.