Voorbeelden uit de praktijk

DSM. Het welbevinden van mens en maatschappij vormt het hart van de strategische ambities van DSM. DSM wil Waarde creëren voor iedereen. De strategie van DSM is gericht op het voortdurend vernieuwen en evolueren als bedrijf op het gebied van voeding, gezondheid en duurzaam leven. De titel ‘Groei en waarde – purpose is leidend – prestatie-gedreven’‚ spreekt voor zich. DSM wil waarde blijven genereren voor al haar stakeholders – van klanten en aandeelhouders tot werknemers en de samenleving als geheel. En de merkbelofte van DSM kan worden samengevat in het voornemen om wetenschappelijke kennis en expertise in te zetten voor een beter en gezonder leven.

Chipotle Mexican Grill, Inc. Chipotle gaat voor een betere wereld door verantwoord, vers bereid voedsel te serveren met gezonde ingrediënten zonder toegevoegde kleuren, smaken of andere additieven. Chipotle had met ingang van 30 september 2018 meer dan 2.450 restaurants in de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland en is het enige restaurantbedrijf van zijn omvang dat al zijn restaurants bezit en exploiteert. Met meer dan 70.000 werknemers die gepassioneerd zijn in het bieden van een geweldige gastervaring, is Chipotle leider en innovator in de voedingsindustrie. Ze lopen voorop op het gebied van duurzame bedrijfsvoering, duurzame relaties met leveranciers en digitale technologie. Steve Ells, oprichter en uitvoerend voorzitter, opende voor het eerst Chipotle, te beginnen met een enkel restaurant in Denver, Colorado in 1993.